مقالات آرایشی و زیبایی

7 ماسک صورت خانگی [فوق‌العاده] که “معجزه” می‌کنند!

عکس 7 ماسک صورت خانگی [فوق‌العاده] که "معجزه" می‌کنند! - 1

چه شما یک روز کاری خسته‌کننده را گذرانده باشید، چه مشکلات پوستی آزاردهنده داشته باشید و چه پوستی سالم و معمولی داشته باشید، رسیدگی به پوست و استفاده از ماسک‌ها و محصولات مراقبتی ایده‌ای جذاب است که خستگی را از تن هرکس می‌رهاند.

یکی از راه‌های رسیدگی به پوست رفتن به مراکز درمانی و فیشال است. اما اگر هزینه‌های بالا و زمانبر بودن این کار برایتان مطرح است، می‌توانید با استفاده از وسایلی که در آشپزخانه دارید و با کم‌ترین هزینه ممکن حال پوستتان را بهتر کنید. حتی می‌توانید چند وقت یکبار فیشال انجام دهید و در بین جلسات آن، با استفاده از ماسک صورت خانگی وضعیت پوستتان را خوب نگه دارید. اما چطوری؟ نگران نباشید، ما به شما میگوییم چطور!

7 دستور تهیه ماسک صورت خانگی

قبل از هرچیز، فقط مراقب باشید این ماسک‌ها را نخورید!

1- دستور ماسک خانگی برای لک‌های پوستی

اگر تمایلی به استفاده از اسیدها و ویتامین‌های شیمیایی موجود در سرم‌های پوستی ندارید، ما اینجا هستیم تا با یک ماسک صورت ضد لک خانگی، لک‌های پوستی و مشکلات هیپرپیگمانتاسیون شما را رفع کنیم.

مواد مورد نیاز:

  • 1 قاشق غذاخوری زردچوبه/ پودر زردچوبه تازه (آبدار یا فشرده)
  • 1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
  • آب را اضافه کنید تا خمیر شود
  • اگر از زردچوبه آبدار استفاده کرده اید 1 قاشق غذاخوری عسل یا نصف آووکادو

عکس 7 ماسک صورت خانگی [فوق‌العاده] که "معجزه" می‌کنند! - 3

چگونه کار می کند:

دستور تهیه این ماسک صورت از مقادیر کمی زردچوبه و آب لیمو استفاده می‌کند تا رنگدانه های بیش از حد را مشخص کند. زردچوبه بعنوان یک عنصر بالینی ثابت شده است که در طی حداقل 4 هفته به درمان هایپرپیگمانتاسیون، کاهش سوزش و چین و چروک پوست کمک می کند. شایان ذکر است که زردچوبه از هند و جنوب آسیا سرچشمه می‌گیرد. زردچوبه از خانواده زنجبیل است.

برای تهیه این ماسک، مواد را به سادگی مخلوط کنید، روی نواحی خاص بمالید (برای محافظت از دستان خود دستکش بپوشید) و قبل از شستشو 3 دقیقه بگذارید بماند. حداقل دوبار در هفته به مدت پنج هفته این کار را تکرار کنید تا نتیجه را ببینید.

2- دستور تهیه ماسک صورت برای به حداقل رساندن منافذ بزرگ

علیرغم آنچه ممکن است شنیده باشید، در واقع هیچ راهی برای “بستن” منافذ پوست وجود ندارد، چون این منافذ طبیعی هستند و باید باشند، اما راه های زیرکانه ای برای کوچک کردن و پنهان کردن آنها وجود دارد، که به شما می‌گوییم!

مواد موردنیاز:

  • سفیده تخم مرغ 1 عدد
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • چند قطره آب‌لیمو

چگونه کار می کند:

هم سفیده تخم مرغ و هم آب لیمو دارای خاصیت منقبض‌کننده هوشمندی هستند که باعث سفت شدن پوست و کوچک شدن منافذ می شوند. افزودن عسل بسیار مهم است، زیرا رطوبت پوست شما را افزایش میدهد و لطافت را به ارمغان می آورد.

3- دستور ماسک صورت خانگی برای تسکین و آرامش پوست شما

آلودگی‌های محیطی، استرس و روند کهولت سن می‌تواند نشاط و شادابی را از پوست شما بدزدد و روند پیری آن را تند کند. با استفاده از ماسک زیر، شما می‌توانید پوست خود را شاداب کنید و آرامش را به پوستتان هدیه دهید.

مواد موردنیاز:

  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل
  • 4/1 آووکادو رسیده
  • 2 قطره روغن اسطوخودوس(لوندر)

چگونه کار می کند:

این ماسک خوش طعم مانند یک الماس بزرگ در یک کاسه می‌ماند، روغن نارگیل پوستتان را آبرسانی می کند، آنتی اکسیدان ها توسط عسل به پوست شما رسانده می‌شود و روغن اسطوخودوس قرمزی پوست را تسکین می دهد. این مواد را مخلوط کرده و با یک برس ماسک به صورتتان بزنید تا بهترین تجربه فیشال در خانه را تجربه کنید. برای رطوبت و لطافت پوست باید به اسیدهای چرب ضروری – مانند روغن نارگیل و آووکادو مراجعه کنید. این یک ماسک عالی برای رطوبت و آرامش پوست است.

عکس 7 ماسک صورت خانگی [فوق‌العاده] که "معجزه" می‌کنند! - 5

4- دستور ماسک صورت برای آبرسانی و تغذیه پوست

پیشانی پوسته پوسته شده ظاهر خوبی ندارد، اما اگر مرطوب کننده فعلی شما برای رفع خشکی پوست شما چندان به کار نمی‌آید، به دنبال چیزی جز این ماسک آبرسان خانگی خانگی نباشید.

مواد موردنیاز:

  • 2/1 آووکادو
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • یک مشت جو دوسر یا سبوس جو دوسر

چگونه کار می کند:

بله، به نظر می رسد این ماسک بیشتر شبیه یک صبحانه با ارزش اینستاگرامی است (فقط نان تستش کم است!) اما یک لحظه از تمسخر مواد خودداری کنید، زیرا آنها در صورت شما بسیار بهتر از معده‌تان عمل می کنند.

به گفته دومینیکا میناروویچ ، بنیانگذار Clean Beauty ، عسل یک مرطوب کننده عالی است، به این معنی که به پوست کمک می کند رطوبت خود را بدون احساس چربی حفظ کند – اما این همه ماجرا نیست. دومینیکا می گوید: “این یک ماده شگفت انگیز است. ماساژ بر روی مناطق آسیب دیده، به بهبود جای زخم ها کمک می کند و سبب بازسازی بافت می‌شود.

جو دوسر نیز خاصیت درمانی و مرطوب کنندگی دارد. آنها در تغذیه و تسکین دهنده پوست نیز فوق العاده هستند. که حتی برندهای زیبایی مانند Aveeno و Garnier از این عنصر در مرطوب کننده های خود قرار می دهند. ” همچنین افزودن شیر که حاوی اسید لاکتیک است، به آرامی پوست را لایه برداری می کند و در عین حال بدون سوزش پوست را روشن می کند. این مواد را برای 15 دقیقه روی پوست بگذارید بماند.

عکس 7 ماسک صورت خانگی [فوق‌العاده] که "معجزه" می‌کنند! - 7

5- ماسک صورت خانگی برای بهبود بافت و رنگ پوست ناهموار

مواد موردنیاز:

  • 1 قاشق غذاخوری ماست طبیعی و معمولی
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه

چگونه کار می کند:

درست مانند شیر، ماست پر از اسید لاکتیک است که با برداشتن سلولهای سطحی زبر و ناهموار و کشف سلولهای بسیار جدیدتر و درخشان، تفاوت قابل توجهی در پوست ایجاد می‌کند. به مدت 10 دقیقه این ماسک را روی صورتتان بگذارید و سپس آن را بشویید.

6- ماسک صورت مبارزه با آکنه و لک

اگر می خواهید از درمان های موضعی استراحت کنید و به دنبال چیزی کمی طبیعی تر هستید، به این ماسک شگفت‌انگیز توجه کنید.

مواد موردنیاز:

  • 1 قاشق غذاخوری عسل مانوکا
  • 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
  • 2/1 قاشق چایخوری نمک دریا

چگونه کار می کند:

هم خواص درمانی و هم جذب باکتری عسل مانوکا بسیار چشمگیر است. زردچوبه هم یک گزینه عالی برای پوست های خام، مستعد آکنه و عصبانی است که ضد التهاب و ضد باکتری است. افزودن نمک دریای مرده به تمیز کردن، کاهش التهاب و عفونت نیز کمک می کند که می تواند منافذ را مسدود کرده و منجر به ایجاد لکه ها و جوش های سر سیاه شود.

فقط آنها را با هم مخلوط کنید، از یک برس تمیز برای استفاده روی صورت خود استفاده کنید (توجه بیشتری به T-Zone خود داشته باشید) و اجازه دهید 10-15 دقیقه قبل از شستشو با آب گرم عمل کند.

عکس 7 ماسک صورت خانگی [فوق‌العاده] که "معجزه" می‌کنند! - 9

7- محافظت در برابر آلودگی

مواد موردنیاز:

  • یک مشت بادام آسیاب شده
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

چگونه کار می کند:

ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما محتوای اسید چرب بادام می تواند به پوست نفوذ کرده و آن را نرم و لطیف کند، در حالی که ویتامین E از روغن زیتون مانند یک زره در برابر رادیکال های آزاد عمل می‌کند که می تواند منجر به تیرگی، کم آبی و خطوط ریز شود. بگذارید 10 دقیقه بماند، اما قبل از شستشو، خمیر را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید تا آلودگی، آرایش، سلول های مرده و روغن روزانه از بین بروند.

عکس 7 ماسک صورت خانگی [فوق‌العاده] که "معجزه" می‌کنند! - 11

همانطور که دیدید تهیه ماسک‌ صورت خانگی بسیار راحت و ارزان هست، فقط حواستان باشد سرخود مواد مختلف را مستقیما روی پوست خود نگذارید چرا که ممکن است پوستتان حساس شود و جوش بزند. ماسک‌ها را در همان روز که درستش کردید استفاده کنید و خواهشا قبل از اینکه کلش را به صورتتان بزنید یک تست روی بخش کوچکی از صورتتان انجام دهید.

author-avatar

درباره هیلادرم

هیلادرم یک فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی است که همواره تلاش کرده در مقالات و اطلاعات ارائه شده توسط کارشناسان خود همه نکات مهم درباره محصولات و مراقبت های بهداشتی را با صداقت بیان نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 1 =